Website bouwen en
Webdesign
Een website is het digitale visitekaartje van jouw bedrijf. Het is de plek waar potentiële klanten een eerste indruk krijgen van jouw bedrijf hetgeen bepaalt of ze jouw producten of diensten afnemen of naar de concurrent gaan.
Een goede website trekt meer bezoekers en dat zorgt weer voor meer omzet. Dat wil jij toch ook?
Wat houdt dit in?
Website design
Zoals ik al zei, je website is het digitale visitekaartje van jouw onderneming. Het ontwerp van de website is een belangrijk onderdeel. Hierin kun je de identiteit van jouw bedrijf kwijt en de bezoekers overhalen om verder te lezen met als doel een aankoop te doen, een reservering te maken of contact met je op te nemen.
Als grafisch vormgever help ik je graag bij het maken van een ontwerp dat perfect bij jou past en naadloos aansluit bij datgene dat jij wilt uitstralen met jouw bedrijf. Al jouw wensen en eisen breng ik vooraf in kaart, waarna ik aan de slag kan met het website design. Nadat het ontwerp is goedgekeurd, kan ik voor jou ook de bouw van de website realiseren.
“Het ontwerp van de website bepaalt samen met de content voor een groot deel hoeveel mensen iets bij jou kopen“.
Na het ontwerp
Website laten bouwen
Behalve voor het ontwerpen van jouw website ben je bij mij aan het juiste adres om jouw website te laten bouwen of vernieuwen. Het grote voordeel voor jou is dat je één aanspreekpunt hebt.
Het bouwen van een website is niet heel moeilijk, maar het bouwen van een goede converterende website is een vak apart. Laat je daarom niet verleiden door een kennis die aanbiedt jouw website ‘even’ te maken, maar kies voor een professionele maatwerk website die jou geld oplevert.
Een goede website moet aan veel eisen voldoen. Naast vormgeving en inhoud is het van groot belang dat jouw website de oplossing biedt voor datgene waar jouw klant naar op zoek is. De website moet technisch goed functioneren, de gebruiker moet snel antwoord op zijn vraag kunnen vinden, de site moet zowel op laptop als mobiel goed werken en bovendien snel laden. Als je bezoekers meer dan 2 seconden moeten wachten alvorens ze iets van de pagina kunnen zien, dan zijn ze vaak weer weg.
Eén van de meest belangrijke aspecten is dat jouw website bovenaan in Google komt te staan. De eerste 3 resultaten in Google krijgen grofweg 70% van alle bezoekers. Om dit te bereiken zijn bovenstaande aspecten relevant alsook het verwerken van de juiste Google zoektermen op jouw site (Search Engine Optimization). Staat jouw website niet bovenaan of op de eerste pagina van Google, dan zullen er heel weinig organische bezoekers op jouw website terechtkomen en neemt jouw online omzet af. Tijd voor actie!
Vraag nu een uitgebreide SEO analyse aan voor slechts €250. Je ontvangt dan een rapportage met concrete voorstellen om jouw website significant te verbeteren zodat je Google ranking toeneemt.
Wist jij dat websites een gemiddelde levensduur van slechts 3 jaar hebben? Dat heeft te maken met het feit dat website technieken steeds verder ontwikkelen. Daarnaast veranderen de behoeften van consumenten continu waardoor jij je website moet (blijven) veranderen om in de behoeften van jouw klanten te (blijven) voorzien. Het is dus belangrijk dat jij jouw website om de zoveel tijd aanpast om geen klanten te verliezen. Een nieuwe website is dus echt een investering in de toekomst.
Demoet grafische vormgeving verzorgt jouw complete website die aan al jouw wensen en eisen voldoet. Van een eenvoudige website tot en met een complete webshop met chatfunctie en alle toeters en bellen. Geen enkel probleem. Samen zorgen we voor een goed converterende website.
Een investering in de toekomst
Wat kost een goede website
“Een goede converterende website is als een extra werknemer maar dan zonder maandsalaris en sociale lasten“.
Daarom spreek ik ook liever over een investering in plaats van kosten. Investeren in een goede website leidt tot meer bezoekers en meer omzet. Wie zou er niet bereid zijn om €2.500 – €4.500 te investeren als je daardoor €10.000 – €15.000 meer kunt verdienen? Laten we eerlijk zijn, dat wil toch iedereen? Dat is toch juist wat ondernemen zou leuk maakt?
Een voorbeeld:
Stel je eens voor dat jij met jouw website producten aanbiedt met een gemiddelde prijs van €25. Wekelijks komen er maar 10 bezoekers op jouw website en slechts 10% daarvan gaat daadwerkelijk over tot aankoop. Jouw omzet is dan gemiddeld €25 per week.
Je besluit om je ‘verouderde’ website te vernieuwen of volledig opnieuw te laten bouwen. Hierdoor stijgt (na enige tijd) het aantal bezoekers op jouw website naar 100 per week en de conversieratio naar 30%. Dat betekent dat jouw omzet per week flink zal groeien. In plaats van €25 per week is je omzet ineens: 30% x 100 bezoekers x €25 = €750 per week!
Een conversieratio van 30% ten opzichte van 10% is natuurlijk al een flinke stijging, maar uiteindelijk wil je dat deze nog verder toeneemt naar bijvoorbeeld 60%. Je weekomzet wordt dan €1.500.
Trap niet in de valkuil om een website te laten bouwen door een ‘kennis’ die dit gratis voor je doet. Dat is uiteraard heel aardig, maar kies voor een professionele website die jou geld oplevert.
De investering in een website varieert enorm. Op het internet vind je aanbiedingen om een website zelf te maken voor een paar honderd euro. Je bent dan meestal gebonden aan een vaste layout en een beperkt aantal mogelijkheden. Voor sommige mensen is dit prima. Wil je echter een professionele goede WordPress website met uitstraling op maat laten maken door een designbureau met ruime ervaring dan ben je tussen de €3.000 en €6.000 kwijt.
Bij Demoet grafische vormgeving betaal je voor een professionele goede website op maat €2.500 en voor een webshop €3.300. Deze prijzen zijn afhankelijk van jouw specifieke wensen en bijvoorbeeld het aantal producten in de webshop of pagina’s op de website.
en waarom
Waaraan moet een goede website voldoen
“Een goede website kan veel geld opleveren en tegelijkertijd ook veel geld besparen“.
In het voorbeeld hierboven heb ik uitgelegd hoe een goede website jou geld kan opleveren. Maar wist je dat een goede website jou ook geld kan besparen?
Sommige bedrijven hebben 1 of meer mensen in dienst om telefoontjes van klanten te beantwoorden. Grote callcenters kunnen veel geld besparen door hun telefoonverkeer te analyseren. Waarom bellen klanten eigenlijk? Vaak zijn het vragen over openingstijden, productinformatie, prijzen of problemen die mensen ervaren op de website. Door juiste en toegankelijke informatievoorziening op de website kun je veel vragen van klanten ‘afvangen’. Dat scheelt een hoop onnodig telefoonverkeer waardoor je kunt besparen op personeelskosten of de vrijgekomen tijd kunt gebruiken om meer omzet te generen. Dit principe geldt ook voor kleine ondernemers en middelgrote bedrijven.
Een goede website kenmerkt zich door onderstaande punten:
- goed functioneel ontwerp
- relevante inhoud voor bezoeker
- technisch goed werken
- gebruiksvriendelijk voor bezoekers
- snelle laadtijd
- responsive zijn (geschikt voor mobiel, tablet, desktop)
- vindbaar zijn in de zoekmachines (zoals Google)
Daarnaast voldoet een goede website ook aan de wettelijke eisen zoals de AVG (Algemene Verordering Gegevensbescherming) en wordt er aandacht besteed aan EAT. Dit staat voor Expertise, Authority en Trustworthines. Laat op je website jouw expertise, autoriteit en betrouwbaarheid zien aan de bezoekers. Het zorgt ervoor dat Google jouw website hoger zal tonen in de resultaten. Het effect daarvan heb ik hierboven toegelicht.
Wanneer je door mij jouw website laat bouwen, dan kun je rekenen op:
- een persoonlijke en klantgerichte aanpak
- een website die qua ontwerp volledig aansluit bij jouw bedrijf en jouw huisstijl
- een website die gebruikersvriendelijk is en goed werkt op computer, laptop en mobiel
- een website met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
- een website die jou niet alleen geld oplevert maar ook geld bespaart
zorg dat je website optimaal blijft presteren
Website onderhoud
Heb je eenmaal een goede website dan is het van belang om je website regelmatig te onderhouden. Zo blijf je up to date en voorkom je dat jouw website ineens niet meer werkt of slechter gaat presteren en tot minder omzet gaat leiden.
Vergelijk het maar met een stralend gebit. Als je lang niet poetst en niet regelmatig naar de tandarts gaat voor onderhoud zullen je tanden er na verloop van tijd niet zo florisant meer uitzien. In het ergste geval leidt dat ertoe dat je problemen krijgt met eten omdat tanden uitvallen. Zo werkt het ook met je website! Een goede website heeft ook regelmatig onderhoud nodig om goed te blijven functioneren. Goed en regelmatig onderhoud verlengt daarmee de levensduur van jouw website. En dat kan je een boel geld schelen.
Mijn advies is om jouw website regelmatig te laten onderhouden. Minimaal 2x per jaar maar nog beter is het om dit maandelijks te doen. Zo ben je er op tijd bij en blijft jouw website goed presteren. Waneer jij je website door mij laat bouwen kunnen we ook afspraken maken over het onderhoud van de website.
SEO (zoekmachine optimalisatie)
Search Engine Optimization
Over SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, valt veel te vertellen. Kort gezegd moet SEO ervoor zorgen dat zoekmachines zoals Google jouw website zo goed mogelijk kunnen vinden. En dat op een organische niet betaalde manier. Als je SEO goed inzet zorgt het voor een zo hoog mogelijke ranking zodat je bovenaan in de zoekresultaten van Google komt te staan. De eerste 3 posities in de zoekresultaten krijgen maar liefst bijna 70% van alle kliks. Hoe meer kliks, hoe meer bezoekers, hoe meer omzet.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is SEO niet eenmalig. Zoekgedrag van jouw doelgroep verandert door de tijd heen, dus zul je daar met SEO op in moeten spelen. Anders wordt je niet meer gevonden, sta je niet meer hoog in de zoeklijst en daalt het aantal bezoekers op je website weer. Het optimaliseren van de SEO op jouw website kun je bij mij uitbesteden. Vooraf bespreken we een aantal belangrijke zaken. Ik zal moeten weten wie jouw doelgroep is, wat je met jouw website wilt bereiken, waar zoekt jouw doelgroep op, welk probleem los jij voor ze op, wat spreekt hen aan. Is dat allemaal helder, dan ga ik aan de slag. Ik doe een analyse van jouw website en een keyword onderzoek. Hier komen belangrijke verbeterpunten uit naar voren om jouw SEO te optimaliseren.
Vraag nu een SEO onderzoek aan voor €250. Je ontvangt dan een rapportage met concrete voorstellen om jouw website significant te verbeteren zodat jouw website weer hoger in Google komt te staan, wat leidt tot meer bezoekers en meer omzet.